Spot Estrella Damm “La feina ben feta”

Spot Estrella Damm “La feina ben feta”

En l’espot publicitari estrella Damm amb l’eslògan de feina ben feta, analitzarem els elements que estan subliminalment.

La durada de l’anunci es de 1,30 minuts aproximadament. Es va poder veure per primera vegada en la cadena catalana TV3 pocs minuts abans d’acabar el 2009 i al començar el 2010. En el moment en que es va emetre va ser un element clau, es a dir un element indicatiu en la relació que s’estableix entre La Estrella Damm i el Futbol Club Barcelona (un altre cop, perquè l’equip i alguns jugadors ja han participat en altres spots). Apart que Estrella Damm  es la patrocinadora oficial del F.C. Barcelona va més enllà, els dos han presentat un èxit al  2009. el FCB per els sis títols aconseguits, que mai cap club havia aconseguit un repte tan gran; un equip va guanyar tots els reptes que se li van plantejar i superant-ho amb tant èxit i tanta dignitat com ells ho vàrem fer  i l’èxit que  va provocar el spot de l’Estrella Damm, després de l’èxit de l’any anterior (2008) amb la cançó de l’estiu ja que la cançó del grup Billie the Vision and the Dancers, es va convertir a un èxit rotund i la imatge que ensenyava (l’illa Formentera i l’estil del Mediterràni) va tenir un èxit rotund i un augment del consum  aclaparador. Es a dir va ser un any per els dos, un èxit històric.

 

L’objectiu de l’anunci es augmentar les vendes i per fer-ho utilitza unes estratègies comunicatives per captivar el major nombre de gent possible. Aquestes tècniques, amb la utilització de textos retòrics, fan que el fil conductor sigui molt atractiu i ben sonant, amb una música, a diferencia de l’anterior anunci, original, especialment creada per l’ocasió. Aquests textos retòrics, son el vehicle per posar les tècniques de seducció i ideològiques (catalanisme,  estimació de Catalunya, i per els seus equips i a la fi els seus productes):

 

 

Un equip de fútbol va ser el centre del món.
I quin és el secret es preguntava tothom?
El futbol, més bonic? la velocitat, el control
anar sempre a l’atac, buscar sempre el gol?

És el joc en equip. No serà la humilitat?
sense protagonistes ni cap divinitat.
Un equip de futbol va ser el centre del món
i quin és el secret? – es preguntava tothom.

La feina ben feta, qui no recorda?
una cosa molt nostra en els moments de més glòria.
Estimar el teu ofici, vigilar cada detall
va cantar en un poema Joan Maragall.

Tot està per fer, podem aixecar el vol.
Tot és possible, escrivia Martí i Pol.
Salvador Dalí, Pau Casals
Antoni Gaudí, des d’aquí universals.

La Ruscalleda amb la cullera, amb la ploma Monzó.
Tu amb el teu martell, jo amb el meu ordinador.
Metges, periodistes, mecànics, pintors
fusters, lampistes, músics i escriptors.

Un equip de futbol va ser el centre del món
i quin és el secret?- es preguntava tothom.
La passió, la dedicació, l’atreviment, la curiositat
i estimar la feina és la nostra credibilitat.

Són les ganes, treballar fort.
Desperta company! és millor que la sort.
No ens hem de reinventar, hem de seguir sent qui som
fer les coses com sempre, que no ens venci la son.

Un equip de futbol va ser el centre del món
i quin és el secret, es preguntava tothom.
Si fem les coses com nosaltres sabem
hi ha res impossible?, què no aconseguirem?

I el que facin els altres tant se val:
la feina ben feta no té fronteres ni té rival.

 

 

Un altra de les particularitats d’aquest spot es que la cançó  està feta ad-hoc,  es a dir està escrita i creada exclusivament per l’anunci,  per la productora musical Trafalgar 13. He tingut la oportunitat de poder contactar  amb la productora i m’han cedit  la cançó, però malauradament, no em van autoritzar a publicar-la, degut a que te Copyright © i per tant s’ha de demanar permís a l’autor per tot el seu ús. L’ús es totalment privat i per tant no es pot publicat. Des d’aquí dono les gràcies al Sr Toni Miquel Mir per la seva amabilitat.

 

 

L’anunci ha tingut molt èxit, tant a Catalunya com a fora d’ella, a pesar, de que també i ha veus crítiques. En general, i com es pot veure a diferents webs, l’anunci ha agradat molt. A més a més, hi ha certs elements amb ganxo, com es el slogan de la “Feina ben feta”, que també s’utilitza la retòrica amb una altre anunci de la Generalitat (al govern de CiU).

 

També un altre aspecte importat del anunci és la utilització dels personatges d’èxit, tant catalans com estrangers, però que tots tenen en comú uns valors d’èxit i treball a la seva carrera professional. A més a més, aquest àmbits laborals són tan diferents com des de cuiners fins a empresaris del reciclatge, passant per tota mena de professions.

 

Dintre d’aquest món, el passat 7 d’abril de 2010, va haver un dinar al restaurant “Dos Cielos” de Barcelona, propietat dels germans bessons Torres, que van fer d’amfitrions per a tots els seus companys de rodatge. Com a complement de l’èxit professional, el anunci va fer que tots els protagonistes expliquessin el seu augment de popularitat gràcies a l’espot. Com anécdota en Gerard Estadella  va tenir la visita 30 milions a la seva web; en Ferran Medall, restaurador de Vespas ha vist incrementat la seva presencia en els mitjans i Txell Miras va debutà en la On/Off de la London Fashion Week el passat mes de febrer.

 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s


A %d blogueros les gusta esto: